Passer au contenu

/ Département d'informatique et de recherche opérationnelle

Je donne

Rechercher

Thèses et mémoires

Des thèses et mémoires de nos étudiants sont conservés et consultables dans Papyrus, le dépôt institutionnel de l'Université de Montréal.

 

 

Pour une recherche détaillée
Visiter Papyrus
Date Trier par date en ordre croissant Titre Trier par titre en ordre croissant
2020-07 Apprentissage de circuits quantiques par descente de gradient classique
2020-07 Towards better understanding and improving optimization in recurrent neural networks
2020-07 Vérification des patrons temporels d’utilisation d’API sans exécution du code : une approche et un outil
2020-07 Apprentissage de modèles causaux par réseaux de neurones artificiels
2020-07 Multi-player games in the era of machine learning
2020-07 Look-ahead meta-learning for continual learning
2020-06 Assessing the robustness of genetic codes and genomes
2020-06 An intelligent real-time help system for clinical reasoning in virtual reality environment based on emotional analysis
2020-05 Leveraging deep reinforcement learning in the smart grid environment
2020-05 Study and experimentation of cognitive decline measurements in a virtual reality environment
2020-05 Prediction of Alzheimer's disease and semantic dementia from scene description: toward better language and topic generalization
2020-05 Méta-enseignement : génération active d’exemples par apprentissage par renforcement
2020-05 VGCN-BERT : augmenting BERT with graph embedding for text classification : application to offensive language detection
2020-05 European day-ahead electricity price forecasting
2020-05 Tactical block planning for intermodal rail transportation
2020-04 Programming tools for intelligent systems
2020-04 The load planning problem for double-stack intermodal trains
2020-03 Leveraging distant supervision for improved named entity recognition
2020-03 Un système de question-réponse simple appliqué à SQuAD
2020-03 Deep learning and reinforcement learning methods for grounded goal-oriented dialogue